fredag, oktober 27, 2006

Premiär!

Nu är det premiär för Off-the-Records Lundakorrespondent! Jag tänkte i fortsättningen serva er med det senaste, flashigaste och hetaste studentlivet härifrån Lund! Toopaaplan och Bongo bar i all ära men det är på Mårtenstorget i Lund "the shit goes down" som vi säger här i Skåne!

Nej, som den exil-smålänning man är så klappar ändå hjärtat för Vätterns Pärla, och då är det ju väldigt kul att läsa lite om vad som försiggår där uppe i Jönköping här på Off-the-Record. Så det var ju såklart en stor ära för mig att få möjligheten att bidra till denna eminenta blog!

Kvällens rapport: Kommer precis hem från att ha varit och sett filmen "Babel" på bio med en av mina lägehetspolare. Det var en väldigt bra och gripande film och jag rekomenderar alla att gå och se den! Annars har det varit en ganska så vanlig vecka här nere i betåkern, var ute på Smålands nation (såklart!) i onsdags och sänkte några Newcastle Ale för att påminnas om gamla Bongo samtidigt som jag lyssnade på något obskyrt band som stod och harvade i kulliserna. Det var trevligt, så det kan säkert bli fler kvällar som tillbringas där.

Nu skall jag nog ta mig en liten öl tror jag, det är jag värd!

1 kommentar:

Anonym sa...

Välkommen! Fint att vi har egen korre i de södra regionerna av detta land. Blogga på nu ordentligt..