lördag, oktober 14, 2006

I brist på annat

Grabbarna är i Malmö för att om några timmar uppleva Ryan Adams på KB. Själv har jag varit på Systembolaget och köpt mig en halv flaska rödvin. Måttlighet, mina vänner. Sitter i Hc317 (för övrigt den mest behagliga datasalen på skolan) och lyssnar på Ryan Adams. Tänkte det var dags att jag försökte upptäcka något annat än New York, New York och Come pick me up. Man vill ju försöka följa med i eftersnacket. Vänta, nu inser jag att ovanstående formuleringar får det att framstå som att jag sitter och dricker rödvin - här, nu. Men nej, inköpet av rödvin är för kvällen. Jag ska på fest hos en ganska ny bekantskap. Jag skulle kunna beskriva honom som en manlig version av mitt bästa jag. Detta faktum resulterar i att vi pratat i mun på varandra när vi setts. Och eftersom vi verkar vara lika, skrattar vi åt varandras formuleringar. Efteråt känns det lite som när man precis gjort en bra tenta, sett "Amelie..."-filmen och tar en sedan länge efterlängtad klunk rödvin. All of the above. Tillvaron känns hoppfull på något sätt. Även om bekantskapen skulle rinna ut i sanden framöver kan jag alltid klämma i med ett "jag lärde mig i alla fall mycket". Det borde nog vara målsättningen med allt man företar sig. Insikter och utveckling. Nu tänkte jag lämna lägesrapporten över känslolivet och istället göra ett överskådligt och kanske mer praktiskt inslag.
Håll till godo - en lista kallad "Jag kallar det veckans...":

  • upptäckt-av-innovativt-mode: http://www.t-post.se/ Sign me up, Tobbe! Om det inte vore för att jag snart beger mig till Amerikat...
  • bok-som-inspirerar-mig-så-att-jag-får-ont-i-magen: Kärlekens historia, av Nicole Krauss. En HELT fantastisk skildring av en mans liv. Jag lämnar det där. Tips: Ni kan snart låna den på Högskolebiblioteket (strax färdig).
  • hopp-om-att-det-aldrig-är-försent-för-musikskola: Off the records gitarrkurs. Snart i ett vardagsrum hos någon av oss.
  • stanna-upp-och-se-alla-vackra-nyanser-i-vår-fragmentiserade-vardag: Höstlöv, klar luft, ännu inte alltför kalla vindar över Vättern. Hösten har sin charm. Drick en kopp varm choklad, ta på dig ett par raggsockor. Förbanna inte mörket, tänd ett ljus för f-n.

Inga kommentarer: